سود پرورش گوسفند چگونه است و چطور بصورت اصولی شروع کنیم؟

در مطالب گذشته در مورد پرورش گوسفند، معرفی بهترین خوراک گوسفندپرواری و بیماریهای آنها آشنا شدید. در این مقاله تصمیم داریم سود حاصل از پرورش گوسفند را برای شما
سود پرورش گوسفند چگونه است و چطور بصورت اصولی شروع کنیم؟

در مطالب گذشته در مورد پرورش گوسفند، معرفی بهترین خوراک گوسفندپرواری و بیماریهای آنها آشنا شدید. در این مقاله تصمیم داریم سود حاصل از پرورش گوسفند را برای شما برآورد نماییم ونحوه اصولی شروع این حرفه را به شما علاقمندان به پرورش گوسفند آموزش دهیم.

مقدمه:

به طور قطع اولین سؤالی که در ذهن افراد علاقمند به پرورش دام نقش می بندد این است که سود حاصل از اینکار به چه میزان می باشد و آیا شغل پرسود و راحتی را انتخاب کرده اند یانه؟ ما می خواهیم در این مطلب به پرسش این افراد پاسخ مطمئن و قاطعی را بطور کامل بیان نماییم. پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

فیلم:

 

لینک دانلود این ویدئو

 

پرورش گوسفند

توی این پک فوق العاده،توی این پک فوق العاده، روش پرورش گوسفند رو به صورت اصولی یاد بگیر. پرورش گوسفند و گله داری اصول خاص خودشو داره اما با کمک این پک می تونی به درآمد فوق العاده بالا و بازدهی بی نظیر برسی. فقط 5 روز از وقتتو می گیره!

 

پست مشابه : درآمد پرورش دام و طیور چگونه است؟ پرسودترین و راحت ترین آنها کدام اند؟

مزایای گوسفند پرواری چیست؟

چند نکته مهم قبل از شروع پرواربندی گوسفند:

1.آیا پرواربندی بره به اندازه کافی سود داره؟ در سال 96 و 97
2.جیره مناسب پروار که هم هزینه زیادی نداشته باشه.هم قیمت تموم شدش زیاد نشه.
3.ابتدا چه نژادی را انتخاب کنیم؟؟؟
4.چطور و از کجا شروع کنم؟
5.جایگاه مناسب پرواربندی
6.چه بره ای مناسب پروار است؟ از نظر ظاهر و سلامت
7.سیاست های خرید و فروش در پرواربندی بره

هزینه خوراک هر رأس گوسفند چقدر می باشد؟

به طور میانگین تقریبا در یک دوره پروار 90 روزه از وزن حدود 27 تا 30 به وزن حدود 45 تا 50 کیلو گرم میانگین به صد تا صدو بیست هزار تومان خوراک برای یک راس دام با توجه به جیره بالا نیاز است.البته این مقدار محاسباتی میانگین و با توجه به مقدار جیره می باشد.چون به هیچ وجه نمیتوان مقدار دقیق برای خوراک هر دام در نظر گرفت.

تغذیه-گوسفند1

تغذیه های مؤثر در رشد سریع گوسفندان پرواری کدامند:

1- دانه جو اگر بصورت بلغوری خورانده شود، یکی از منابع تامین انرژی برای دام است.
2- کاه ساقه خشک تیره غلات و حبوبات است که پس از کوبیدن وجدا کردن دانه بدست
می آید. از نظر مواد غذایی بسیار ضعیف است. برای گوسفند پرواری کاه بایستی با کود اوره غنی سازی شود.
3- سبوس، غشاء خارجی دانه غلات است که ارزش غذایی زیادی دارد، برای دام سهل الهضم وملین ودارای فسفر زیادی است.
4-کنجاله مازاد کارخانجات روغن کشی بوده که مهم ترین آن، کنجاله تخم پنبه و کنجاله سویا است. این ماده پروتئین زیادی دارد و یکی از اساسی ترین مواد در خوراک گوسفند پرواری می باشد.
5- تفاله و ملاس چغندر، مازاد کارخانجات قند است و به علت قندی بودن و خوش خوراک کردن مواد غذایی برای پرواربندی بسیار مناسب می باشند.
6- یونجه برای دام خوش خوراک است و از نظر پروتئین، کلسیم و ویتامین بسیار غنی است.

خرید دام در زمان مناسب:

اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید زمان مناسب برای خرید گوسفند می باشد. بره‌ها معمولاً بعد از شیرخوارگی و درحالی‌که 20 الی 25 کیلو وزن‌ دارند خریداری می‌شوند.

 

چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!

 

بهترین زمان برای خرید بره شیری در تابستان است. از آنجاکه خرید دام مهم‌ترین مرحله به شمار می‌رود باید در خرید دقت شود و نژادهای سنگین مثل: افشاری، مهربان، بهمنی، بلوچی، زندی، کردی، عربی، سنجابی و سنگسری انتخاب شود. تا پس از 100 روز بره‌ها به وزن تقریبی 45 تا 50 کیلو برسند.

نیازمندی های اجرا طرح:

گوسفندپرواری

برای طرح های پرواربندی گوسفند ، سرمایه گذاری بالا و فضای بیشتری نیاز است. که مسلماً سود نهایی هم بیشتر می شود. در ادامه با این نیازمندی ها و همچنین سود حاصل از آن آشنا می شوید.

مطلب مشابه : بهترین خوراک گوسفندان پرواری چیست و جیره غذایی شان چقدر باشد؟

پایان پرواربندی چه زمانی است؟

از آنجایی که زمان پرواربندی کامل گوسفند یکصد روز است و هر زمان که اضافه وزن به دلیل اضافه شدن چربی بدن باشد بایستی پرواربندی خاتمه یابد. در اواخر پرواربندی ضریب تبدیل غذایی کاهش یافته وبه ازاء مصرف هر واحد جیره غذایی افزایش وزن بره ها اقتصادی نخواهد بود.

سوددهی گوسفند پرواری چقدر است؟

گوسفند در مقایسه با سایر دام‌ها به جیره نگهداری کمتری احتیاج دارد و بیشتر غذایی را که دریافت می‌کند صرف تولید رشد و نمو خود می‌نماید. به همین سبب در بیشتر کشورهای دنیا از نظر اقتصادی در رتبه اول قرار دارد. اینکه سرمایه اولیه به چه میزان باید باشد به عوامل مختلفی بستگی دارد مثلاً تعداد گوسفندانی که می خواهید بخرید یا زمینی که قصد خرید یا اجاره و رهن یا خرید آنرا دارید تعداد نیروی مشغ.ل به کار و … .این به همت و تلاش و سرمایه شما بستگی دارد. با 30 میلیون هم میشه در این شغل سرمایه گذاری کرد، با یک میلیارد هم میشه پرواربندی بره را شروع کرد. پس طیف سرمایه هیچ مشکلی در کار شما اختلالی ایجاد نمیکند. اگر شما با 150 رأس گوسفند کار پرواربندی را آغاز کنید در پایان دوره(که یکصد روز می باشد) 37 میلیون تومان سود خالص پروار بره می باشد که با حساب هزینه خرید خوراک و بره منهای تلفات (فرضاً 4 عدد ). یعنی در هر ماه حدود 11 میلیون و پرورش هر راس گوسفند حدود 250 هزار تومان در یک دوره سود دارد.

نکته مهم : یک اصل مهم در گوسفند پرواری، چطور برنامه ریزی کردن، مشورت گرفتن و شروع کار به طور بهینه و علمی می باشد.

امیدواریم که این بخش از اموزش های ما برای شما مفید واقع شده باشد. دوستانی که در خصوص این مطلب ابهامی دارند در بخش نظرات، سؤال خود را با ما در میان بگذارند تا به آن پاسخ دهیم.

منبع: هنر فردی
هنر فردی
رایگان
دریافت فایل
جمعه 18 خرداد 1403، ساعت 05:34