نتایج آزمون پژوهشکده بیمه

در وب‌سایت هیوا  (چهارشنبه 9 شهریور 1401)
نتایج آزمون پژوهشکده بیمه ۱۴۰۲ پس از گذشت حدود 5 روز از برگزاری این آزمون های الکترونیکی و کتبی، در سایت آزمون پژوهشکده بیمه به نشانی azmoon.irc.ac.ir در دسترس شرکت کنندگان قرار می گیرد. نمرات درج شده در کارنامه نتایج، تعیین کننده قبولی و یا عدم قبولی متقاضیان پروانه نمایندگی شرکت بیمه خواهد بود. در صورت به دست نیاوردن نمره قبولی می توان مجددا در این آزمون های سال 1402 شرکت نمود.



کارگزاری بیمه های متفاوت زیر نظر بیمه مرکزی برای فعالیت در نمایندگی های جدید ملزم به شرکت در آزمون های مختلفی خواهند بود. این آزمون ها در دسته های مختلفی همگی به عنوان زیرمجموعه آزمون پژوهشکده بیمه قرار می گیرند. در واقع پژوهشکده بیمه با برگزار نمودن این آزمون ها گواهی نامه لازم را برای متقاضیان اخذ پروانه نمایندگی های واجد شرایط اعطا خواهد کرد.

افرادی که در آزمون پژوهشکده بیمه ۱۴۰۲ شرکت نموده اند این پرسش را دارند که زمان اعلام نتایج این آزمون چه تاریخی خواهد بود؟ طبق زمانبندی اعلام شده توسط پژوهشکده بیمه، نتایج هر آزمون در تاریخ مشخص اعلام خواهد شد. در این مقاله برآنیم تا زمان دقیق اعلام نتایج آزمون پژوهشکده بیمه 1402، سایت اعلام نتایج و همچنین موارد مربوط به مشاهده کارنامه شرکت کنندگان را مورد بررسی قرار دهیم.


زمان اعلام نتایج آزمون پژوهشکده بیمه ۱۴۰۲

شرکت در آزمون پژوهشکده بیمه برای تمامی افرادی که قصد فعالیت به عنوان کارگزاری و یا نمایندگی را دارند الزامی می باشد. آزمون پژوهشکده بیمه توسط همین پژوهشکده و با توجه به حجم تقاضاها تحت نظر بیمه مرکزی در کشور برگزار می گردد.

 

 

قابل توجه متقاضیان شرکت در این آزمون ها که آزمون های پژوهشکده بیمه و به ویژه آزمون دانش و اطلاعات بیمه ای تقریبا هر ماهه در شهرها و مکان های تعیین شده برگزار می گردد. برخی آزمون ها نیز همچون آزمون ارزیابی خسارات ممکن است چند ماه یک بار با توجه به تقاضای افراد برنامه ریزی و برگزار گردد.

 

تمامی مراحل آزمون های پژوهشکده بیمه توسط سایت اصلی این پژوهشکده و به صورت اینترنتی انجام می گیرد. پژوهشکده بیمه مستقیما تحت نظارت و زیر مجموعه وزارت علوم بوده و در سایت اینترنتی اصلی تمامی تاریخ های برگزاری آزمون ها در سال جاری و نکات دیگر مربوط به آزمون ها را در اختیار متقاضیان قرار می دهد.

 

 

آزمون تاریخ برگزاری تاریخ اعلام نتایج

دانش و اطلاعات بیمه ای (آداب) و نمایندگی فروش بیمه های زندگی

14 اردیبهشت 1402

اعلام شده است

دانش و اطلاعات بیمه ای (آداب) و نمایندگی فروش بیمه های زندگی

21 اردیبهشت 1402

هنوز اعلام نشده است

ارزیابی خسارات بیمه ای

25 خرداد 1402

اعلام نشده است

 

استخدام شرکت کار و تامین سال ۱۴۰۲ به منظور جذب نیروهای مورد نیاز این شرکت در سال جاری برگزار می شود. داوطلبان در صورت داشتن شرایط لازم می توانند در مهلت تعیین شده برای ثبت نام آزمون استخدامی شرکت کار و تامین سال 1402 در این آزمون ثبت نام کنند.



سایت اعلام نتایج آزمون پژوهشکده بیمه 1402

در کشور ما بیمه های مختلفی تاسیس شده و در حال فعالیت هستند. این بیمه ها از جنبه های مختلفی در جهت افزایش اعتماد مردم گام برداشته و به متقاضیان خدمات متنوعی را ارائه می کنند. با توجه به مطالبی که ذکر شد، پژوهشکده بیمه نیز برای افزایش دانش علمی کارکنان و نمایندگان، ارتقای خدمات و همچنین ایجاد قوانین برای تاسیس نمایندگی های جدید، انجام امور مربوط به آزمون ها را از طریق یک سامانه برای مخاطبان امکان پذیر نموده است.

 

سامانه آزمون پژوهشکده بیمه در چند سال اخیر به عنوان اصلی ترین بستر برای متقاضیان آزمون های این پژوهشکده شناخته شده است. سایت اصلی پژوهشکده بیمه قسمت های متعددی را شامل می شود که بخش مورد استفاده برای متقاضیان آزمون ها، سامانه آزمون است. این سامانه در مراحل مختلف برنامه ریزی و برگزاری آزمون برای مخاطبان کاربرد خواهد داشت.

 

 

 

به طور مثال چنانچه نتایج آزمون ارزیابی خسارات بیمه به تازگی اعلام شده باشد، در این صفحه، نتایج این آزمون به عنوان آخرین نتیجه اعلام شده اطلاع رسانی می گردد. یکی دیگر از امکانات سایت اعلام نتایج آزمون پژوهشکده بیمه ۱۴۰۲ این است که نتایج آزمون های ماقبل سال 1396 را نیز در اختیار شرکت کنندگان قرار داده و با یک لینک جداگانه افراد را به صفحه اعلام نتایج هدایت می کند.

 

تمامی افرادی که در تاریخ های معین شده در آزمون های متنوع پژوهشکده بیمه شرکت نموده اند می بایست تا چند روز پس از برگزاری آزمون با مراجعه به سایت از وضعیت اعلام نتایج اطلاعاتی کسب کنند. در صورت اتمام بررسی آزمون ها، نتایج نیز به صورت اینترنتی در وب سایت پژوهشکده بیمه و در بخش آرشیو نتایج آزمون ها منتشر خواهد شد.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ثبت نام در آزمون های استخدامی سال ۱۴۰۲ می توانید مقاله ای که لینک آن را در قسمت های زیر قرار دادیم، مطالعه تنایید.



نحوه اعلام نتایج آزمون پژوهشکده بیمه ۱۴۰۲

اعلام نتایج آزمون پژوهشکده بیمه 1402 نیز پس از اتمام هر یک از آزمون ها با بارگذاری در سایت آزمون انجام خواهد گرفت. متقاضیان شرکت در این آزمون های حضوری و یا الکترونیکی می بایست به خوبی از وضعیت ثبت نام، دریافت اخبار و اطلاعیه های لازم، دریافت کارت آزمون و همچنین نحوه اعلام نتایج آزمون آگاهی داشته باشند. لذا این بخش برای راهنمایی این دسته افراد ارائه شده است.

 

مجددا ذکر این نکته ضروری است که تمامی مراحل آزمون ها به صورت اینترنتی و از طریق وب سایت آزمون به آدرس azmoon.irc.ac.ir انجام می گیرد. شرکت کنندگان برای بررسی نتایج آزمون خود می بایست چند مرحله ساده را سپری کنند. برای راهنمایی هرچه بیشتر این افراد در زیر مراحل دریافت نتیجه به صورت گام به گام آورده شده است.

 

برای مراجعه به سایت پژوهشکده بیمه، عبارت "پژوهشکده بیمه" را در مرورگر خود جستجو کرده و یا مستقیما به آدرس اینترنتی www.irc.ac.ir وارد شوید.

 

نتایج آزمون پژوهشکده بیمه

 

با انتخاب سایت پژوهشکده بیمه، صفحه اصلی این سایت را به شکل زیر مشاهده خواهید نمود.

 

زمان اعلام نتایج آزمون پژوهشکده بیمه ۱۴۰۲

 

با رفتن به پایین صفحه و به بخش سامانه ها، در قسمت سامانه آزمون روی دکمه "ادامه مطلب" کلیک کنید.

 

سایت اعلام نتایج آزمون پژوهشکده بیمه

 

در صفحه باز شده روی گزینه "آرشیو نتایج آزمون ها" که در وسط صفحه و یا در لیست سمت راست قرار دارد کلیک کنید.

 

نحوه اعلام نتایج آزمون پژوهشکده بیمه ۱۴۰۲

 

در صفحه ای که مشاهده می کنید، مطابق تصویر زیر در بخش های تعیین شده کد ملی خود را بدون خط تیره و همچنین عبارت امنیتی را وارد نموده و سپس روی گزینه "مرحله بعد" کلیک نمایید تا کارنامه نتیجه آزمون برای شما قابل مشاهده باشد.

 

نحوه دریافت کارنامه آزمون پژوهشکده بیمه

 

برگزاری آزمون های پژوهشکده بیمه چه به صورت حضوری و چه غیر حضوری نیاز به مراجعه به مکان برگزاری دارد. اما برای مشاهده نتایج هیچ گونه الزامی به حضور شرکت کنندگان وجود ندارد. تنها با سپری کردن مراحل بررسی شده در این بخش می توان از وضعیت نتیجه اطلاع حاصل کرد.

 


نحوه دریافت کارنامه آزمون پژوهشکده بیمه 1402

در بخش قبل به صورت مفصل نحوه اعلام نتایج آزمون های پژوهشکده بیمه ۱۴۰۲ بررسی شد. اگر به سایت آزمون نگاهی داشته باشید به سادگی می توان از بخش های مختلف این سایت در هر قدم از آزمون ها بهره گرفت. متقاضیانی که در تاریخ های اعلام نتایج هر یک از آزمون های آداب، ارزیابی خسارات و یا نمایندگی فروش بیمه های زندگی به این سایت مراجعه می نمایند، طبیعتا مراحل قبلی همچون ثبت نام را نیز در همین سایت دنبال نموده اند.

 

شرکت کنندگان تنها با ثبت نام در سایت آزمون و ثبت شدن کد ملی آن ها می توانند کارنامه آزمون پژوهشکده بیمه 1402 خود را نیز در فاز اعلام نتایج در سایت دریافت نمایند. علاوه بر این دو مرحله طبیعتا ثبت نام کنندگان در بازه زمانی قبل از تاریخ های برگزاری آزمون ها، برای موفقیت در آزمون به سرفصل ها و منابعی نیاز خواهند داشت تا مطالعه کافی را داشته باشند.

 

در سایت آزمون پژوهشکده بیمه به آدرس azmoon.irc.ac.ir، بخش دیگری نیز با نام سرفصل های آزمون قرار داده شده است که به تفکیک منابع و مطالب دخیل در آزمون ها را برای متقاضیان شرح داده است. همچنین شرایط شرکت در آزمون برای متقاضیان نیز در این بخش ذکر شده است.

 

نحوه دریافت کارنامه آزمون پژوهشکده بیمه 1402 نیز با مراحل بررسی شده در بخش قبل کاملا یکسان است. با مراجعه به بخش "آرشیو نتایج آزمون ها" و وارد نمودن کد ملی به راحتی می توان به کارنامه آزمون دسترسی پیدا کرد. توجه داشته باشید که در همین صفحه آرشیو، یک پیوند نیز برای مراجعه به نتایج آزمون های ماقبل سال 1396 قرار داده شده است.

 

با ورود به لینک مربوط به آزمون های قبل از سال 96 به نشانی azmoon.irc.ac.ir/result، مطابق تصویر زیر لیستی از آزمون های سال های پیشین قرار داده شده که افراد شرکت کننده در آن آزمون ها قادر به دستیابی کارنامه نتایج آزمون های خود خواهند بود. علاوه بر این بخشی نیز تحت عنوان آرشیو سوالات آزمون ها در سایت و در دسترس کلیه افراد قرار داده شده است.

 

حداقل نمره قبولی آزمون پژوهشکده بیمه

 

افرادی که قصد دریافت نمایندگی فروش بیمه های زندگی مانند بیمه عمر، بیمه درمان و ... را دارند، حتما باید در آزمون بیمه های زندگی بیمه مرکزی شرکت کرده و نمره قبولی کسب نمایند. برای اطلاعات بیشتر مقاله زیر را مطالعه نمایید.

حداقل نمره قبولی آزمون پژوهشکده بیمه ۱۴۰۲ ​

در کارنامه های بارگذاری شده در سایت آزمون پژوهشکده بیمه 1402، نمراتی برای شرکت کنندگان درج شده است. این نمرات برای این افراد معنا و مفهوم خاصی خواهد داشت که می تواند منجر به اعطای گواهی نامه نمایندگی و یا عدم اعطای این گواهینامه به برخی شرکت کنندگان شود.

 

ممکن است برخی متقاضیان نمایندگی در مورد این نمرات درج شده در کارنامه ها سوالاتی نیز داشته باشند. باید توجه داشت که حداقل نمره قبولی آزمون پژوهشکده بیمه ۱۴۰۲ همچون سال های قبل، نمره 60 از 100 است. در آزمون کتبی دانش و اطلاعات بیمه ای یا به اختصار آزمون آداب، به طور کلی 120 دقیقه فرصت برای پاسخگویی به سوالات در اختیار شرکت کنندگان قرار داده می شود که خوشبختانه نمره منفی نیز ندارد.

 

 

آزمون آداب از سال 1396 به صورت مشترک و الکترونیکی در سایت پژوهشکده بیمه برای متقاضیان برگزار می گردد و اخذ نمره قبولی یعنی نمره 60 از 100 برای شرکت کنندگان ضروری می باشد. در صورتی که افرادی این نمره حد نصاب را به دست نیاورند از دریافت پروانه نمایندگی شرکت بیمه محروم خواهند شد.

 

ذکر این نکته نیز ضروری است که چنانچه افرادی موفق به کسب حداقل نمره قبولی و یا بیشتر از آن در آزمون پژوهشکده بیمه ۱۴۰۲ شده و گواهی قبولی در آزمون را دریافت نمایند، گواهی صادر شده برای بیمه مرکزی و شرکت های بیمه هیچ تعهدی در قبال اعطای پروانه فعالیت یا اشتغال به کار آن ها ایجاد نخواهد کرد. از طرفی اعتبار قبولی در آزمون آداب تا 2 سال پس از تاریخ درج شده در گواهی نامه افراد خواهد بود.

 

افرادی که موفق به کسب نمره قبولی در آزمون پژوهشکده بیمه نشوند امکان شرکت مجدد در آزمون مورد نظر را خواهند داشت. به طور مثال هیچ گونه محدودیتی از نظر تعداد دفعات شرکت در آزمون آداب وجود ندارد. متقاضی می تواند در ماه های بعد نیز در آزمون شرکت کند تا نمره حد نصاب قبولی و گواهی نامه آزمون را کسب نماید.

 

طرح شناسایی مدیران آینده با هدف شناسایی کارکنان مستعد جهت تصدی مشاغل کلیدی از جمله مشاغل مدیریتی در سازمان تامین اجتماعی برگزار می شود. برای اطلاعات بیشتر مقاله زیر را مطالعه نمایید.

نحوه دریافت پروانه نمایندگی پژوهشکده بیمه 1402

برای دریافت پروانه نمایندگی پژوهشکده بیمه ۱۴۰۲ دو شرط اصلی وجود دارد. اولین شرط قبولی در آزمون پژوهشکده بیمه یعنی آزمون آداب است که در بخش های قبل نیز به جزئیات این آزمون ها پرداخته شد. شرط دوم نیز این است که متقاضی موفق به گذراندن دوره آموزشی شود.

 

دوره های آموزشی بر اساس دستورالعمل های بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در یکی از 3 محل پژوهشکده بیمه، موسسات آموزشی مورد تایید و یا شرکت های بیمه ای که مجوز برگزاری دوره های آموزشی را از بیمه مرکزی دریافت نموده اند برگزار می گردند. شرکت در دوره های آموزشی و یا آزمون پژوهشکده بیمه ترتیب خاصی نداشته و به انتخاب متقاضی می باشد.

 

افرادی که هر 2 مرحله یعنی آزمون و همچنین دوره های آموزشی را با موفقیت پشت سر بگذارند، واجد شرایط دریافت گواهی نامه موفقیت در آزمون و همچنین گواهی نامه پایان دوره آموزشی خواهند بود. این 2 گواهی نامه و درخواست کتبی این متقاضیان می تواند پس از آن به مدیریت امور شعب شرکت بیمه مورد نظر ارائه گردد.

 

نحوه دریافت پروانه فعالیت کارگزاری (دلالی) رسمی بیمه مستقیم نیز همانند دریافت پروانه فعالیت نمایندگی بیمه شامل 2 مرحله قبولی در آزمون و همچنین شرکت در دوره های آموزشی و دریافت گواهی این دو می باشد. این 2 گواهی به همراه درخواست کتبی و مستنداتی همچون گواهی سابقه کار مفید بیمه ای، توسط متقاضی به صورت الکترونیکی به اداره کل پذیرش موسسات بیمه ای بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران ارسال می گردد.

 

پس از ارسال مستندات لازم و بررسی آن ها در صورت داشتن شرایط لازم، متقاضی به مصاحبه بیمه مرکزی دعوت می گردد. انقضای گواهی قبولی آموزش تخصصی کارگزاری رسمی بیمه مستقیم یک سال بوده اما انقضای گواهی قبولی آزمون آداب 2 سال است. این مدت زمان از تاریخ درج شده در گواهی نامه های هر یک محاسبه خواهد شد.

 

کارشناسان سامانه مشاوره هیوا آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص نتایج آزمون پژوهشکده بیمه ۱۴۰۲ را در اختیار داوطلبان گذاشته و آن ها را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا راهنمایی نمایند. همچنین از طریق عضویت در کانال تلگرامی و یا اینستاگرامی هیوا می توانید آخرین اخبار مرتبط با این حوزه را دریافت نمایید.



سوالات متداول


1- ✔️ نتایج آزمون پژوهشکده بیمه در چه زمانی اعلام می شود؟

✔️ زمان اعلام نتایج آزمون پژوهشکده بیمه 1401 برای هر آزمون متفاوت است که زمان تمامی این آزمون ها در این مقاله ارائه داده شده است.



2- ✔️ سایت اعلام نتایج آزمون پژوهشکده بیمه چیست؟

✔️ سایت اعلام نتایج آزمون پژوهشکده بیمه azmoon.irc.ac.ir بوده که لینک ورود مستقیم به آن در متن مقاله قرار داده شده است.



3- ✔️ حداقل نمره قبولی آزمون پژوهشکده بیمه چه نمره ای است؟

✔️ حداقل نمره قبولی آزمون پژوهشکده بیمه 1402 همچون سال های قبل، نمره 60 از 100 است. توضیحات بیشتر در متن مقاله ارائه شده است. 


مطالب دیگر
در ای استخدام  (4 هفته پیش)
در ای استخدام  (یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403)
در ای استخدام  (یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403)
در ای استخدام  (یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403)
در ای استخدام  (یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403)
در ای استخدام  (شنبه 8 اردیبهشت 1403)
در ای استخدام  (چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403)
در ای استخدام  (چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403)
در ای استخدام  (چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403)
جمعه 18 خرداد 1403، ساعت 02:56